Easy-medium walk at low altitude, with an amazing view on the "Crozzon di Brenta", passing the Vallesinella waterfalls. Famous the so-called "Sentiero della Forra" path.
La Val Brenta è un'area incantevole e tranquilla. Oltre ad essere una delle principali vie d'accesso al Gruppo di Brenta dalla Val Rendena, offre itinerari indicati per famiglie con bambini e ragazzi e i suoi prati sono ideali per per picnic e brevi passeggiate. La valle è circondata dalle cime più famose del Gruppo di Brenta: a sud ovest il Crozzon di Val d'Agola, il Crozzon di Brenta, la Cima Tosa, la Cima Margherita, ad est la Brenta Alta e la Catena degli Sfulmini, a nord la Cima Mandron e le Punte di Campiglio. Concediti del tempo per ammirare il "sentiero delle Forra" che costeggia il fiume Sarca e il naturale canyon che disegna.
The Val Brenta is a lovely and quite area; from here you can reach the Brenta Group from Val Rendena and it has many routes suitable for families with children and kids; besides, its fields are suitable for having picnic and for short walks. The valley is surrouded by the most famous tops of the Brenta Group: south-westerly the "Crozzon di Val d'Agola", the "Crozzon di Brenta", the "Cima Tosa", the "Cima Margherita", easterly the "Brenta Alta" and the "Catena degli Sfulmini", northerly the "Cima Mandron" and the "Punte di Campiglio".
Enjoy admiring the so-called "Sentiero della Forra" path, that runs along the Sarca river, and the natural canyon.